5 sposobów jak zostawiać wiadomości głosowe
Co możesz zrobić, aby zwiększyć ilość klientów, którzy oddzwaniają po wysłuchaniu zostawionej przez Ciebie wiadomości głosowej?
1. Nie zaczynaj jak zwykle
Każda statystyczna wiadomość głosowa zaczyna się od słów: Dzień dobry, mówi Krzysztof Iksiński z firmy
XYZ… Po wysłuchaniu tych słów większość klientów kasuje nagraną wiadomość.
Dlaczego tak się dzieje? Z dwóch powodów. Klient kojarzy Twoją firmę, ale ma z
nią nienajlepsze wspomnienia i zostaniesz potraktowany jak Kolejny upierdliwiec od tych naciągaczy albo nie zna wcale Twojej
firmy i jest to wystarczający powód, aby nie chcieć jej poznać, bo pewnie Jesteście kolejnymi naciągaczami.
Zamiast przedstawiana oferty Twojej firmy, skup się na konkretach i
zaproponuj klientowi wartość. Przedstaw konkretną propozycję np. Panie Krzysztofie, dzwonię, ponieważ
przemyślałem naszą ostatnią rozmowę i mam kilka rozwiązań, które będą w stanie
zwiększyć sprzedaż w Pana firmie o 30%. Proszę o kontakt pod numerem
555-333-222. Mówił Krzysztof Iksiński z firmy XYZ.
2. Zmieść się w 30 sekundach
Zastanów się ile trwa nagrana przez Ciebie wiadomość. Pamiętaj, że
każda wiadomość powyżej 30 sekund będzie traktowana przez klienta jako próba
sprzedaży.
Ok, czas na praktykę. Weź drugi telefon albo umów się ze znajomym żeby
nie odbierał od Ciebie telefonu. Teraz zadzwoń i zostaw na poczcie głosowej
standardową wiadomość, taką, jaką zwykle
zostawiasz swoim klientom. Zmierz czas jej trwania.
Zwróć uwagę, że wskazówka z punktu #1, pozwala Ci zaoszczędzić czas,
bo przechodzisz od razu do sedna sprawy, bez zbędnych wstępów.
3. Nie sprzedawaj!
Ta fundamentalna zasada sprzedaży działa również w tym przypadku.
Twoim celem jest zdobycie uwagi klienta – nic więcej. Wzbudź zainteresowanie i
zostaw klienta w tym stanie.
Postaraj się, aby w głowie klienta pojawiła się myśl: Jak on chce to zrobić?
Wtedy oddzwoni
do Ciebie choćby z czystej ciekawości.
4. Nie wspominaj o poprzednich
próbach
Kiedy próbujemy się do kogoś dodzwonić raz, drugi, trzeci, piąty i ta
osoba nadal nie odbiera, czujemy się zignorowani i zaczynamy się denerwować.
Mamy ochotę ukarać tą osobę za to, że ignoruje nasze telefony, a ponieważ nie
możemy jej „nawrzucać”, ograniczamy się do: W
końcu udało mi się do Pana dodzwonić Panie Marcinie albo Od tygodnia próbuję się do Pani dodzwonić
Pani Kasiu. Jeżeli w ten sposób zaczniesz rozmowę, to wszyscy wiemy jaki
będzie jej koniec.
Dzwoń do klienta tylko wtedy kiedy jesteś spokojny i masz pozytywny
nastrój. Jeżeli jesteś po rozmowie z innym klientem, który doprowadził Cię do
szewskiej pasji, odreaguj zanim znowu sięgniesz po telefon.
5. Wyróżnij się
Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Czy aby na pewno?
Większość wiadomości głosowych brzmi mniej więcej tak: Dzień dobry Panie Marcinie, mówi Krzysztof
Iksiński z firmy XYZ. Nasza firma zajmuje się tym, tym i jeszcze tamtym.
Chciałbym się z Panem spotkać, aby omówić pańskie potrzeby związane z bla bla
bla i pokazać w jaki sposób nasza firma może pomóc Panu w osiągnięciu Pana
celów bla bla bla bla.
Zamiast standardowego pseudo-profesjonalnego bełkotu, potraktuj swojego
klienta jak człowieka. Rozśmiesz go (tylko w granicy dobrego smaku). Nawiąż do
zabawnej sytuacji albo obróć w żart to, że nie możesz się do niego dodzwonić.
Nagraj beznadziejną wiadomość i zażartuj z tego. Bądź pozytywny i
entuzjastyczny. Wyjdź poza
schemat.
Podsumowanie
Następnym razem, kiedy mimo odczekania 6 sygnałów, klient nie będzie
odbierał od Ciebie telefonu, rozłącz się. Przypomnij sobie powyższe rady,
wypisz je na kartce i ponownie wybierz numer. Kiedy usłyszysz: Tu numer 793853xxx. Proszę zostawić wiadomość
po usłyszeniu sygnału., będziesz wiedział co masz robić.
Wykorzystane zdjęcie pochodzi ze
strony:dantudor.com
Prześlij komentarz