5 sposobów jak zostawiać wiadomości głosowe

Sprzedaż przez telefon, wiadomość głosowa

Co możesz zrobić, aby zwiększyć ilość klientów, którzy oddzwaniają po wysłuchaniu zostawionej przez Ciebie wiadomości głosowej? 

Istnieje pięć prostych tricków, które zwiększą Twoje szanse na odebranie telefonu od klienta, do którego nie mogłeś  dodzwonić się od dłuższego czasu. Oto one:


1. Nie zaczynaj jak zwykle
Każda statystyczna wiadomość głosowa zaczyna się od słów: Dzień dobry, mówi Krzysztof Iksiński z firmy XYZ… Po wysłuchaniu tych słów większość klientów kasuje nagraną wiadomość. Dlaczego tak się dzieje? Z dwóch powodów. Klient kojarzy Twoją firmę, ale ma z nią nienajlepsze wspomnienia i zostaniesz potraktowany jak Kolejny upierdliwiec od tych naciągaczy albo nie zna wcale Twojej firmy i jest to wystarczający powód, aby nie chcieć jej poznać, bo pewnie Jesteście kolejnymi naciągaczami.

Zamiast przedstawiana oferty Twojej firmy, skup się na konkretach i zaproponuj klientowi wartość. Przedstaw konkretną propozycję np. Panie Krzysztofie, dzwonię, ponieważ przemyślałem naszą ostatnią rozmowę i mam kilka rozwiązań, które będą w stanie zwiększyć sprzedaż w Pana firmie o 30%. Proszę o kontakt pod numerem 555-333-222. Mówił Krzysztof Iksiński z firmy XYZ.

2. Zmieść się w 30 sekundach
Zastanów się ile trwa nagrana przez Ciebie wiadomość. Pamiętaj, że każda wiadomość powyżej 30 sekund będzie traktowana przez klienta jako próba sprzedaży.
Ok, czas na praktykę. Weź drugi telefon albo umów się ze znajomym żeby nie odbierał od Ciebie telefonu. Teraz zadzwoń i zostaw na poczcie głosowej standardową wiadomość, taką,  jaką zwykle zostawiasz swoim klientom. Zmierz czas jej trwania.

Zwróć uwagę, że wskazówka z punktu #1, pozwala Ci zaoszczędzić czas, bo przechodzisz od razu do sedna sprawy, bez zbędnych wstępów.

3. Nie sprzedawaj!
Ta fundamentalna zasada sprzedaży działa również w tym przypadku. Twoim celem jest zdobycie uwagi klienta – nic więcej. Wzbudź zainteresowanie i zostaw klienta w tym stanie.
Postaraj się, aby w głowie klienta pojawiła się myśl: Jak on chce to zrobić?
Wtedy oddzwoni do Ciebie choćby z czystej ciekawości.

4. Nie wspominaj o poprzednich próbach
Kiedy próbujemy się do kogoś dodzwonić raz, drugi, trzeci, piąty i ta osoba nadal nie odbiera, czujemy się zignorowani i zaczynamy się denerwować. Mamy ochotę ukarać tą osobę za to, że ignoruje nasze telefony, a ponieważ nie możemy jej „nawrzucać”, ograniczamy się do: W końcu udało mi się do Pana dodzwonić Panie Marcinie albo Od tygodnia próbuję się do Pani dodzwonić Pani Kasiu. Jeżeli w ten sposób zaczniesz rozmowę, to wszyscy wiemy jaki będzie jej koniec.

Dzwoń do klienta tylko wtedy kiedy jesteś spokojny i masz pozytywny nastrój. Jeżeli jesteś po rozmowie z innym klientem, który doprowadził Cię do szewskiej pasji, odreaguj zanim znowu sięgniesz po telefon.

5. Wyróżnij się
Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Czy aby na pewno?

Większość wiadomości głosowych brzmi mniej więcej tak: Dzień dobry Panie Marcinie, mówi Krzysztof Iksiński z firmy XYZ. Nasza firma zajmuje się tym, tym i jeszcze tamtym. Chciałbym się z Panem spotkać, aby omówić pańskie potrzeby związane z bla bla bla i pokazać w jaki sposób nasza firma może pomóc Panu w osiągnięciu Pana celów bla bla bla bla.

Zamiast standardowego pseudo-profesjonalnego bełkotu, potraktuj swojego klienta jak człowieka. Rozśmiesz go (tylko w granicy dobrego smaku). Nawiąż do zabawnej sytuacji albo obróć w żart to, że nie możesz się do niego dodzwonić. Nagraj beznadziejną wiadomość i zażartuj z tego. Bądź pozytywny i entuzjastyczny. Wyjdź poza schemat.

Podsumowanie
Następnym razem, kiedy mimo odczekania 6 sygnałów, klient nie będzie odbierał od Ciebie telefonu, rozłącz się. Przypomnij sobie powyższe rady, wypisz je na kartce i ponownie wybierz numer. Kiedy usłyszysz: Tu numer 793853xxx. Proszę zostawić wiadomość po usłyszeniu sygnału., będziesz wiedział co masz robić.

Wykorzystane zdjęcie pochodzi ze strony:dantudor.com
 

Prześlij komentarz

Powered by Blogger